söndag 12 februari 2012

How 2 make a nice burk.

Skolarbete: Matte - Förpackning

Jag ligger ganska lågt till i matte men har just gjort ett grymt arbete.
Det handlar om att skapa en förpackning, lite utav entrepenörskap måste jag ha för att sälja den till min mattelärare:)
 Med hjälp av såna här typiska mönster har jag skapat en fyrdimensionell prototyp av en hudlotionburk.
Jag behövde sammanlagt göra tre st. såna mallar. En till utsidan, en till insidan (det egentliga materialet skulle vara glas, 3 mm tjockt) och en till locket (den på bilden).
 Använde mig av hårt scrapbookpapper som är inspirerat av Taj Mahal.
 Resultatet utan lock.

 Heh, mycket tejp har gått åt...
 Så ser burken ut med lock.
När jag tänker efter så blir ju den här skitbra som presentlåda för senare bruk. YAY!
(Min ritning.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar