tisdag 30 augusti 2011

WTF?!

I morron är det tydligen nåt evenemang på facebook som heter typ internationella tafsdagen elr något sånt. Det dök upp som samtalsämne i klassrummet och killarna bara "YÄÄÄÄH!" (groteskt) och några tjejer fnittrade. Jag gjorde sedan tydligt att om man tycker en skrevsmäll är roligt så kan man delta enligt mig.

Sen kom jag på, varför tafsar man?
För att få uppmärksamhet (i alla fall om man gör det inför folk). Grejen är den att det finns två sorters uppmärksamhet. Dålig och bra. Vissa kan inte skilja dem åt.
Sen finns det ju så bra saker att ägna tiden åt. Istället för tafsdagen, försök höja dina betyg, hjälp en vän, jag kan inte ge nog med förslag. Säg gärna vad du tycker om saken. Vad du än tycker för nu har jag sagt vad jag tycker om saken.

1 kommentar:

  1. Måste tillägga en grej. Tjejerna sitter och skrattar. Ja, de skrattar för att de känner sig obekväma. Tafsdagen handlar mer om killar som tafsar på tjejer än tvärtom. Jag är inte tillräckligt barnslig för att ändra på saken.

    SvaraRadera