lördag 20 augusti 2011

Smoothiefrukost:D

När man är så awesome måste man göra en superfrukost. Brukar göra mig smoothies (som idag) och igår gjorde jag bananpannkakor. MUMS! Här kommer recept på min goda smoothie jag åt i morse (jag modifierade den ordentligt, det här receptet är för två pers. men jag gjorde hälften och det räcker till tre pers...)
Ingredienser:
1 valnötsstor bit ingefära
1 mango
4 kiwifrukter
8 apelsiner
2 limefrukter
12 isbitar

Skala och riv ingefära, skala även mango och kiwi och skär fruktköttet i bitar. Skölj apelsinerna, torka av och dela i halvor. Spara två skivor till garnering. Pressa lime och apelsiner. Häll all frukt och isen i en matberedare och mixa tills drycken är krämig. Fäst apelsinskivorna på glasens kant och servera direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar