torsdag 15 september 2011

Penuria

Det kom två personer från en jätteintressant organisation vid namn Penuria och berättade för oss om valen de hade gjort i livet och konsekvenserna det hade fått. Det var väldigt rörande och om du vill, kolla in deras hemsida för mer info.
http://penuria.org/
Vi gjorde övningar och sånt i matsalen med dom. En övning gick till såhär:
alla stod på ena sidan av matsalen. När man hörde ett påstående som man tyckte passade in på en själv gick man över till andra sidan. Sen tillbaks. Det var svåra frågor som "tar någon i din närhet droger?" eller "finns det något med ditt utseende du skulle vilja ändra?" På den andra frågan gick nästan alla till andra sidan matsalen. Inte jag. Jag känner att jag är den jag ska vara.

Då glider mina tankar iväg lite grann. Varför lägger vi så stor vikt på att bli perfekta? Vissa forskare stödjer en teori som säger att vi endast är skapade för att föra vidare bakterier. Det låter ju muntert. Men då spelar det inte någon som helst roll om du måste ha tandställning eller glasögon!
Tack och hej liksom:S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar