torsdag 1 september 2011

Smoothie:D

Hade tänkt sticka in till stan idag då ärendena är på hög men det tog emot och kände mig fortfarande lite orkeslös så jag skippade det och cyklade hem.
Det var bara bra. Satt och kollade på Xtreme home makeover (lyckliga slut behövs) när det mullrar till. Jag älskar smattret av regn mot rutorna men åska är inte riiiiktigt lika trevligt. Drog ur alla sladdar inkl. internet så jag har inte kunnat uppdatera bloggen förrän nu.
Tänkte lägga ut recept på min personliga favoritsmoothie som jag gjorde för en stund sen.

Mangolassi  2 stora glas/ 3 små

Ingredienser:
200 g mango (ungefär en hel mango utan kärna)
2 ½ dl naturell yoghurt (blandar i lite vaniljyoghurt också)
4 tsk socker (ersätter jag alltid med 1 tsk honung istället, räcker gott och väl!)
1 tsk citronsaft (spara några citronskivor till garnering)

Skala mango och tärna fruktköttet. Mixa med yoghurt och socker. Smaka av med citronsaft och garnera med citronskivor. Serveras kyld.
Smaka av med kardemumma som passar otroligt bra med tanke på dryckens indiska ursprung.
Voilà!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar