tisdag 17 januari 2012

Idealkvinna.

JO, jag kom på EN viktig sak jag kan skriva om idag, som jag måste skriva om idag.
Vår snedvridna idealkvinna.
Jag tänker använda mig av en bild jag använt förut, nämligen:
(målad i ett skolhäfte)
Nu fortsätter jag.
Ett nyligen startat program är Mammor och minimodeller (vilket jag inte kollat på, står inte uuuuuuuuuuuuuut) det handlar om mammor som hjälper sina små flickor i karriären, lite TIDIGT enligt mig.
Visst, en del flickor tycker säkert att det är häftigt att lära sig om smink och så vidare men när man är ung borde fokus riktas bort från utseende så mycket som möjligt.

Jag vill ta bort ordet Perfekt ur ordlistan, för perfekt existerar inte. Lyssna noga nu, DET SKA INTE FINNAS PERFEKT HELLER!

Att eftersträva ett nytt utseende är onaturligt. Att se idealkvinnan som någon som är mycket smalare än man själv är ohälsosamt! Att ständigt ändra på sig själv (plastikkirurgiska skönhetsingrepp mm.) lär göra dig MER osäker på dig själv.

Hur kan alla snyggingar där ute vara osäkra på sig själva?!
Ursäkta om jag stirrar, men många kvinnor finner jag väldigt inspirerande och vackra.
Perfekt är dessutom TRÅKIGT! Har du en gigantisk näsa sticker du ut. Men det är bra, näsan gör dig då intressant.

1 kommentar: