söndag 20 november 2011

...

Känns som om jag skyller på samma sak hela tiden men min apfula sminkning är där den är pga. fotoprojektet.
Har jobbat med det en del på förmiddagen.

Åter till sminkningen. Jag fyllde i ögonbrynen ytterligare trots att de redan är buskiga som få (plockar inte och har inget behov av det eftersom jag gillar skarpa ögonbryn). Sen hade jag foundation på läpparna mina för att de skulle matcha resten av min hy, jag ville bara att en speciell del av fotot skulle skilja sig vad gäller färg. Sen skulle jag lägga på ögonskugga...
Jag lägger på en mörkt askgrå ton. FY VAD FULT DET BLEV!
Jag har lite brådis att sätta igång fotograferingen så jag satsar på en snabb avsköljning av ögonen. Nähe, det går typ inte bort.
Vad gör man dådå?
Lägger på en beige, hudtonad ögonskugga. Nej, den smetas ut med "askan" och blir ljusgrå.
Jaha, nudå? Testar att tvätta av skuggan lite grann igen och det går inte så värst...
Nöjer mig till slut med ett hastarbete.
Tummen upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar