tisdag 15 november 2011

Tre anledningar varför.

Alla i min ålder är så USA-inspirerade (ja jag är en utav dom och jag står och pekar på mina USA-mönstrade converse) men känslan börjar domna lite när jag läser om Kalla kriget och blir lite mer insatt i USA:s bussiness:P

För det första har USA otroligt höga koldioxidutsläpp.
Eftersom så många inspireras av dem så måste de vara ute först och göra bra saker som folk tar efter. Istället för det som gör mig väldigt besviken:'(

För det andra så gillar jag inte tanken att USA bara ställer upp när de tjänar något på saken. Har hört många gånger att de går in med hjälp bara när det finns något att tjäna på arbetet. Ett exempel är väl Libyen då mycket olja stod på spel och USA som så många andra länder fortfarande är beroende av det. Tänk den dag då oljan tar slut. What 2 doooo?

För det tredje gillar jag inte tanken på supermakter.
Kina kommer ju smygande med en fantastisk ekonomi och otrolig produktutveckling och teknik.
Men tillbaka till USA. Deras kapprustning med Sovjetunionen tärde bara på dem, länderna runtomkring och deras motståndare.

Ska jag ha kvar USA på mina Converse så får de visa varför jag borde ha det. Och inte bara för att de har en snygg flagga.
Vad tycker du??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar