måndag 7 november 2011

Pojken i randig pyjamas.

Ska tänka bortom smärtan och istället på att jag glömde berätta om en bok jag läste ut förra veckan.
Läste på engelska så den hette The boy in the striped pyjamas.
Den boken fick mig att skratta och att gråta (framför allt gråta) och jag rekommenderar den, nej rent ut sagt tvingar dig som läser detta, att läsa boken!
Jag tycker att den skulle vara en Canonbok istället för Anne Frank eftersom den ger en mycket tydligare bild av hur läget var under förintelsen. Trots att den är berättad ur en 10-årings perspektiv.
Jo just det, den är film också om nån finner det mer lockande:)

2 kommentarer:

  1. Fattar inte hur du kan läsa böcker på engelska! Är det inte svårt att förstå allt?
    Det finns en film till den där boken (det kanske du visste men i alla fall;)) och den är verkligen annorlunda. Och hemsk (enligt mig) hihi Kram :) <3

    SvaraRadera
  2. Haha, egentligen var det en skoluppgift så jag var tvungen:P men den är ju berättad ur en 9-årings perspektiv så det är enkel engelska:)SKITHEMSK ÄR DEN X(
    Kram på dig!

    SvaraRadera