måndag 24 oktober 2011

Mia Skäringer

Jag vill vända blickarna mot en kvinna idag som inspirerar.

Ingen mindre än Mia Skäringer!
Du som är i samma sits som mig kanske känner igen henne som frun till Alex i Solsidan (jag tror hennes karaktär heter Anna om jag inte minns helt fel). Men Mia är så mycket mer!

(The Solsidan-crue, Mia näst längst till höger)

Mia har skrivit boken Dyngkåt och hur helig som helst och även om inte jag har läst den så kan jag tipsa om den! Hon hon har nämligen haft en föreställning där hon får med innehåll från boken, sjunger med sin vackra sångröst och bjuder oss på en hel rad karaktärer som alla har sitt att berätta.
Mia hade inte en enkel uppväxt som hon frispråkigt och utelämnande berättar om, dels i boken, dels i föreställningen. Men jag tänker inte berätta så mycket för jag vill verkligen att du som läsare tar dig tid och läser på lite om Mia Skäringer, sångerskan, komikern, författaren, skådespelaren, den vackra, verkliga kvinnan. Jag förstår att resan hon gjort är känslosam. Hon är en otroligt stark kvinna som rak i ryggen visar upp sig i en bikini från -89. Men den här föreställningen (som för övrigt finns på dvd) är så mycket mer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar